oct. 04 / 2019
Sala Polivalent del Parc de Recerca UAB

Debatre sobre les innovacions en el desenvolupament de simulacions, jocs, aplicacions col·laboratives, dispositius mòbils i solucions per a museus.

La gamificació és una tècnica que pot tenir usos molt adequats en diverses disciplines, i les socioculturals no són una excepció. L’aplicació de tècniques de joc a la dinamització de col·lectius, la divulgació científica, l’aprenentatge i la proposta d’activitats desenvolu-pades o relacionades amb espaispatrimonials és una tendència en auge.

Aquest brunch va debatre sobre l’impacte de tecnologies de realitat virtual, realitat augmentada i intel·ligència artificial, entre d’altres, en les creativitats, models d’interacció, accions de ludificació  i dispositius de joc aplicats en museística i altres entorns.

S’orienta tant a empreses tecnològiques com a tècnics de l’àmbit de l’educació, la cultura, turisme i el lleure, així com a experts i entitats. El debat sobre tendències i reptes en aquesta matèria comptarà amb la col·laboració de la CORE de Patrimoni Cultural de la UAB i va arrencar amb la presentació del projecte “Visita el jaciment de La Draga amb realitat virtual” de la mà de l’Institut d’Investigació en Intel·ligència Artificial (IIIA-CSIC), que treballa en simulacions socials de societats del passat i en aplicacions col·laboratives per a dispositius mòbils en museus, conjuntament amb el Departament de Prehistòria de la UAB i l’Ajuntament de Banyoles.

Ponents

Albert Sierra

Moderador de la sessió.

Responsable de noves tecnologies de l’Agència Catalana del Patrimoni Cultural

Lluís Figueras

Director de Museus de Banyoles

Oriol Vicente

Coordinador de la CORE en Patrimoni Cultural de la UAB

Raquel Piqué

Investigadora del grup de Prehistòria de la UAB

Juan Antonio Rodríguez

Investigador de l’Institut d’Investigació en Intel·ligència Artificial (IIIA-CSIC)